Transcendentalní meditace

Transcendentální Meditace pro děti s autismem

Posted on: 21.8.2014

S rostoucí evidencí, že TM pomáhá dětem soustředit se a být méně impulzivní, TM se stává součástí denního režimu u stále více rodin s autistickým dítětem. 

Ukázalo se, že 10 minut Transcendentální Meditace (TM) 2x denně může pomoci některým dětem lépe zvládat jejich situaci, uvádí Everyday Health. Může to také pomoci dětem, které mají v různém stupni nějaké sociální, komunikační či behaviorální potíže. 

Zejména  u rodičů, kteří hledají dodatečné řešení bez dalších farmakologických preparátů s negativními vedlejšími účinky, může být TM dobrá volba. Každopádně je třeba konzultovat s lékařem a spolupracovat s ním. Většinou se používá TM jako dodatek k tradiční léčbě. 

MUDr. Noman Rosenthal, klinický profesor psychiatrie na Georgetown Medical School ve Washingtonu, D.C, objevitel poruchy Seasonal Disorder. a autor několika knih, včetně „Transcendence: Healing and Transformation Through Transcendental Meditation“ uvádí, že TM se vždy používá ve spojení s tradiční léčbou, a že pro rodiče, kteří hledají ještě něco navíc, jak pomoci svému dítěti, určitě stojí za to, aby se o tuto možnost více zajímali. Je možné, že v případě používání TM už nebude třeba tolik medikace a lékař bude moci snížit dávku tradičních farmakologických preparátů. 

Studie Akins a kol „Utilization Patterns of Conventional and Complementary/Alternative Treatments in Children with Autism Spectrum Disorders and Develpmental Disabilities in a Population-Based Study“ uveřejněná v časopise Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics zjistila, že rodiče s autistickým dítětem používají alternativní a komplementární terapie častěji, než rodiče dětí s jinými vývojovými poruchami. 

Technika Transcendentální Meditace je snadná k naučení i praktikování a je vědecky obšírně prozkoumaná. Je třeba se ji naučit od odborně vzdělaného a vyškoleného instruktora. Výuka je vždy individuální, s přímou účastí dítěte, postupuje se pohodlně krok za krokem s jednotlivými instrukcemi. Je doporučováno, aby se v tom případě TM naučili i rodiče, aby dobře věděli, co jejich dítě dělá a taky proto, že doma mohou meditovat s dítětem a takto ho nasměrovat a podpořit. Technika TM se praktikuje v pohodlném sedu se zavřenýma očima. Jedná se o mentální techniku – jemnou práci s myslí. Dítě je vyškoleno v jemném pohodlném myšlení speciálního zvuku (mantry), při kterém se nepoužívá žádné soustřeďování, ani představování, ani žádná jiná manipulace a kontrola mysli. Během tohoto několikaminutového procesu dojde samovolně k hlubokému odpočinku a uvolnění, při kterém jsou rozpouštěny tenze a stresy, jež se většinou velkou měrou podílí na poruše dítěte. 

Příznivé účinky TM jsou v případě této poruchy evidentní, jak poznalo již mnoho rodin a jak se s nimi lze blíže obeznámit např. z webináře v rámci Nadace D. Lynche z listopadu 2013 „Autism, Meditation, and Stress“. 

Avšak úsilí lépe porozumět a vyhodnotit, jak může TM pomoci dětem s řadou potíží u poruchy autismu pokračuje v rámci dalšího výzkumu. Jedna menší studie, publikovaná v roce 2011 v Mind & Brain, The Journal of Psychiatry, zjistila, že rodiče žáků/studentů s poruchou hyperaktivity, poruchou soustřeďování a dalších poruch učení, zaznamenali významné zlepšení u určitých symptomů po 6 měsících praktikování TM (ve skupince nebo s učitelem) po dobu 10 minut dvakrát denně.

Současně mnoho dalších vědců výzkumníků z různých lékařských organizací studuje příznivé zdravotní ůčinkyTM, včetně National Institutes of Health, American Medical Association, American Psychological Association a Harvard Medical School.

Výkonný ředitel Nadace Davida Lynche, certifikovaný učitel TM Dr. Robert Roth, autor knihy Transcendental Meditation: Revised and Updated Edition uvádí, že v tom nevidí žádné riziko zkusit tuto techniku. “O co se vlastně jedná? Jde o to, že dovolíte tělu, aby si odpočinulo a uvolnilo se, a v tom není nikdy žádné riziko, když necháte tělo odpočívat“, říká Dr. Roth, který má za sebou 40-letou úspěšnu praxi TM učitele, a dodává: „Neviděl jsem nikdy nic jiného, než řadu příznivých dodatečných účinků”. 

TM je snadná přirozená nenamáhavá technika, kterou snadno zvládnou i děti s problémy učení, navíc je příjemná, takže děti ji milují

TM je snadná přirozená nenamáhavá technika, kterou snadno zvládnou i děti s problémy učení, navíc je příjemná, takže děti ji milují

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: