Transcendentalní meditace

Transcendentální meditace pomáhá dětem s poruchami učení a nemá vedlejší škodlivé účinky

Posted on: 22.5.2010

Australská studie o bezpečnosti léků na hypreaktivitu/poruchy učení  přispívá ke hledání alternativního přístupu: neuropsycholog doporučuje Transcendentální meditaci


Významná nová studie o poruchách učení/hyperaktivitě ze státní instituce v západní Austrálii zjistila, že dlouhodobé používání chemických preparátů jako je Ritalin a dexamfetamin nemusí zlepšit sociální a emoční pohodu dětí a jejich studijní výsledky.

Studii vedla oblastní zdravotní instituce. Zpracovala data od 3000 dětí, které se účastnily dlouhodobého zdravotního průzkumu a zjistila, že stimulační medikace nezlepšila u dětí významným způsobem úroveň deprese, vnímání sebe sama nebo sociální funkce; děti si spíše vedly hůře ve škole, než přináleželo k jejich věku. Tato zjištění, publikovaná v únoru 2010, oživila požadavek pro uplatnění alternativních přístupů v léčbě ADHD (attention deficit hypractivity disorder).

Profesor Louis Landau, který vedl studii, řekl, že studie také ukazuje, že dlouhodobé používání stimulantů může ovlivnit činnost srdce, což může přetrvávat i po ukončení medikace. Uvedl dále, že výsledky navrhují, aby se lékaři zaobírali rizikovými příznaky kardiovaskulárního zdraví dětí předtím, než začnou léčbu se stimulační medikací.    

William Stixrud, PhD, americký klinický neuropsycholog je spoluautorem nedávné studie publikované v časopise Current Issues in Education o účincích Transcendentální meditace na děti s touto poruchou ADHD. Dr Stixrud uvádí, že Transcendentální meditace může být účinnou a bezpečnou nefarmakologickou léčbou, protože snižuje stres a úzkost a zlepšuje kognitivní funkce.

V této pilotní studii děti používaly Transcendentální meditaci dvakrát denně po dobu 10 minut. Po třech měsících výzkumnící zjistili přes 50% redukci stresu a úzkosti a snížení  symptomů ADHD v celé skupině.

  U dětí se také zlepšila pozornost, schopnost soustředit se, pracovní paměť, organizace a behaviorální regulace. Skutečnost, že tyto děti jsou schopné dělat TM a dělají ji snadno, nám ukazuje, že tato technika může být obzvláště vhodná pro děti s ADHD, uvedla hlavní výzkumnice Sarina J. Grosswald, EdD, která je specialistkou v kognitivním učení a která vede v nadaci David Lynch Foundation’s Kancelář ADHD a odlišností v učení.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: